"De Wandelvriend Aalten"

U bevindt zich hier: Home Diversen... WANDELVERSLAGEN... Marbella 4 daagse

4 daagse Marbella 13,14,15 en 16 oktober 2016

In het Wandelmagazine zagen we een aantrekkelijke aanbieding van OAD Reizen i.s.m. KWBN staan wat ons wel aansprak, vlucht vanaf Schiphol, vervoer vanaf het vliegveld Malaga naar het hotel, de inschrijving voor de 4daagse werd geregeld en een prachtig hotel Senator Marbella met ontbijt en avondeten.
Vrij vragen op het werk en de reis kon geboekt worden.

Op maandagochtend 10 oktober zaten we al om 7 uur in het vliegtuig met allemaal wandelaars, en natuurlijk ook weer bekenden erbij, de sfeer zat er al goed in !
Het was prima voor elkaar, bij aankomst in Malaga stond de bus er al om ons naar Marbella te brengen en de temperatuur was heerlijk, 27 graden, de hotelkamer was al klaar dus hup de koffer uitpakken en de korte broek aan !

Op maandag, dinsdag en woensdag hebben we de omgeving van Marbella bekeken, heerlijk langs het strand naar verderop gelegen plaatsen en met de boot weer terug.
Intussen werd het al behoorlijk druk met allemaal wandelaars, 2000 doen er mee waarvan ruim 1700 Nederlanders, we wisten dat Willy Gunnewick (lid van onze vereniging) en zijn vriendin Joke ook kwamen maar dan hoor je opeens:"moin moin, leu uut Aalten", Joke en Wim Rutgers ook uit Aalten, (je komt ze overal tegen...!!!)

Woensdagmiddag de startkaart op halen, we hebben ingeschreven voor 4 keer de 20 km omdat het best wel pittig zou zijn maar na 2 dagen zijn we overgestapt naar de 30 km, goed te doen maar wel rustig aan!

De haven bij het oude stadscentrum is het startpunt van de 4 daagse en er zou op woensdagavond een openingsfeest zijn maar omdat er onweer werd verwacht ging het niet door (ook niet gezien / gehoord het onweer).
De routes zijn met duidelijke pijlen aangegeven en iedere deelnemer heeft een key-cord met chip die wordt gescand bij de start, controle en finish.
We hebben heerlijk weer en gaan “het achterland“ in, prima te lopen paden met prachtige uitzichten, veel bloemen en planten die bij ons staan te verpieteren in de pot bloeien hier uitbundig, hele hagen zijn ervan.
De 1ste dag was volgens begrippen nogal vlak maar de andere dagen zaten er toch behoorlijke klimpartijen bij, maar even weer gaan staan en de omgeving goed bekijken !
Doen wij op onze tochten alle moeite om de wandelaars te laten zitten hier staat gewoon een mobiel koffiekarretje langs de kant van de weg en er is een stoeprand, klaar dus. Er werden iedere dag wel door vrijwilligers flesjes water uitgedeeld wat je ook echt wel nodig had.
Iedere middag was het feest bij binnenkomst, een dweilorkest, De Blaas Balgen uit Leidschendam hadden de wandelaars aan het meezingen en swingen, prima sfeertje met de nodige biertjes en volop zon, aan de achterzijde van het plein was zelfs nog een Holland House, alles in het oranje en hier konden ’s avonds de voetjes van de vloer.
Ook in Marbella hebben ze een bijzondere intocht op de laatste dag, we gaan via de Via Gladiolo, een grote opblaasboog staat op de boulevard en door vrijwilligers worden witte gladiolen uitgedeeld, bij het afmelden ontvangen we na 4 dagen wandelen een prachtige medaille en gaan nog even feesten en nagenieten met de andere wandelaars op het havenplein.
We gaan de volgende dag pas ’s avonds weer terug naar Nederland dus kunnen we de hele dag nog genieten en gaan de oude binnenstad van Marbella bekijken, kleine steegjes, heel veel beelden (beeldentuin van Dali) prachtige pandjes en gebouwen en heel veel bloemen bij de huizen, heel kleurrijk allemaal.

Dit was een geweldige 4 daagse, alles zat ook mee, het weer, alle dagen korte broek en hemd, de vele mooie plekken waar we langs kwamen, gezellige lui getroffen en een prima hotel op loopafstand van de start en …....de zee ....... heerlijk !
Dit gaan we dus zeker nog een keertje doen, gewoon mooi !

• marbella-01.JPG
  • marbella-20.JPG
  • marbella-21.JPG
  • marbella-22.JPG

Wandelgroet van Joop en Maria.